Friday, December 9, 2022
Homeparagraphhow to make pudding paragraph

how to make pudding paragraph

Table of Contents

how to make pudding paragraph assignment

Pudding is a healthy and favorite food for utmost of people. It’s a sweet dish typically served after the main course of the mess. The process of making a pudding is simple. Before you start, you should arrange all the constituents. The constituents are egg 4 pieces, full- fat milk – 1 mug, sugar – 8 tbs or1/2 mug, swab – according to taste, vanilla substance –2/3drops.At first, you should make the pudding admixture.

You have to crack the eggs in a coliseum and add 4 tbs sugar and swab and vanilla substance there. Stir them with a whisk well until everything mixes together and becomes smooth and silky. Make sure all the sugar dissolves duly. Also Pour the warm milk into the admixture and stir again the admixture. For better and smooth pudding, you can filter the admixture.
how to make pudding paragraph

how to make pudding paragraph

how to make pudding paragraph in english

Now, you’re to make caramel for the pudding. Take 4 tbs of sugar in a pot and place it onto the roaster on medium heat. You do n’t need to add any water to the sugar. Soon, the sugar will start to melt and change its color. When it becomes brown in color, remove the pot from theheat.Now it comes the final step.

Pour the hot caramel into the earth. Also, add the pudding admixture into the pot. Now, place the earth inside another larger visage or pot which After that, cover the earth with a lid and place it inside another larger pot half- filled with water. You can also put this in a pressure cooker or singe in a fryer roaster. Cook the admixture in 200 degree Celsius for about 40 twinkles. Hope, your pudding will be ready.

how to make pudding paragraph

পুডিং সবচেয়ে মানুষের জন্য একটি স্বাস্থ্যকর এবং প্রিয় খাবার। এটি একটি মিষ্টি খাবার যা সাধারণত মেসের প্রধান কোর্সের পরে পরিবেশন করা হয়। পুডিং তৈরির প্রক্রিয়া সহজ। আপনি শুরু করার আগে, আপনি সমস্ত উপাদান ব্যবস্থা করা উচিত. উপাদানগুলি হল ডিম 4 টুকরা, পূর্ণ চর্বিযুক্ত দুধ – 1 মগ, চিনি – 8 টেবিল চামচ বা 1/2 মগ, সোয়াব – স্বাদ অনুযায়ী, ভ্যানিলা পদার্থ -2/3 ফোঁটা।

প্রথমে, আপনাকে পুডিং মিশ্রণ তৈরি করতে হবে। আপনি একটি কলিজিয়ামে ডিম ফাটতে হবে এবং সেখানে 4 টেবিল চামচ চিনি এবং সোয়াব এবং ভ্যানিলা পদার্থ যোগ করতে হবে। যতক্ষণ না সবকিছু একসাথে মিশে যায় এবং মসৃণ এবং সিল্কি হয়ে যায় ততক্ষণ এগুলিকে ভাল করে নাড়ুন। নিশ্চিত করুন যে সমস্ত চিনি যথাযথভাবে দ্রবীভূত হয়। এছাড়াও মিশ্রণে গরম দুধ ঢেলে আবার মিশ্রণটি নাড়ুন। ভাল এবং মসৃণ পুডিংয়ের জন্য, আপনি মিশ্রণটি ফিল্টার করতে পারেন।

how to make pudding paragraph for class 8

এখন, আপনাকে পুডিংয়ের জন্য ক্যারামেল তৈরি করতে হবে। একটি পাত্রে 4 টেবিল চামচ চিনি নিন এবং মাঝারি আঁচে রোস্টারে রাখুন। চিনিতে কোন জল যোগ করার দরকার নেই। শীঘ্রই, চিনি গলতে শুরু করবে এবং তার রঙ পরিবর্তন করবে। বাদামী রঙের হয়ে গেলে, পাত্রটি তাপ থেকে সরিয়ে ফেলুন। এখন এটি চূড়ান্ত ধাপে আসে।

পৃথিবীতে গরম ক্যারামেল ঢেলে দিন। এছাড়াও, পাত্রে পুডিং মিশ্রণ যোগ করুন। এখন, পৃথিবীটিকে অন্য একটি বড় আকারের বা পাত্রের ভিতরে রাখুন যা পরে, একটি ঢাকনা দিয়ে পৃথিবীকে ঢেকে দিন এবং এটিকে জলে ভরা অর্ধেক বড় পাত্রের ভিতরে রাখুন। আপনি এটি একটি প্রেসার কুকারে রাখতে পারেন বা ফ্রায়ার রোস্টারে গাইতে পারেন। মিশ্রনটি 200 ডিগ্রি সেলসিয়াসে প্রায় 40 টি পলকের জন্য রান্না করুন। আশা করি, আপনার পুডিং তৈরি হয়ে যাবে।

RELATED ARTICLES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments

x
error: Content is protected !!